170 şikayet edince ne olur?
İsminin gizli kalmasını istediğini belirterek şikayette bulunabilir. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun gerekliliklerine uymayan işletmeler, çalışanlara bildirildikten sonra denetlenecektir. Denetim sonucunda müfettişler tarafından cezai yaptırımlar uygulanacaktır.
Bir işçinin yasal hakları nelerdir?
Bir çalışanın yasal hakları nelerdir? Ücret alma hakkı, işyerinde sağlık ve güvenlik talep etme hakkı, eşit muamele hakkı, dinlenme molası hakkı, fazla mesai ücreti hakkı, temel değişiklikleri kabul etmeme hakkı, belirli günlerde tatil hakkı, çalışanın sigorta primlerinin tam ödenmesi,Daha fazla makale…•19 Şubat 2024
İş yerini hangi konularda şikayet edebilirim?
– İşyerinin bağlı olduğu SGK Müdürlüğüne (Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü/Sosyal Sigortalar Merkezi) başvurmak isteyen çalışanlar, örneğin iş kazası ve meslek hastalığı şikâyetiyle başvuruda bulunabilirler.
Bir firmayı nasıl şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
170 ihbar edenin kimliği açıklanır mı?
170 Muhalif kişinin kimliği açıklanacak mı? 170 Rapor Hattı’na yapılan bildirimler, bildirimi yapan kişinin kimlik bilgilerinin alınmasıyla başlar. Muhalif kişinin kimlik bilgileri kolluk kuvvetleri tarafından gizli tutulacak ve üçüncü taraflara açıklanmayacaktır.
CİMER’e şikayet edince ne olur?
Şikayet niteliğindeki başvurularda, CIMER personeli gerekli görürse başvurucunun yararına kimlik ve iletişim bilgileri gizlenebilir. Bu durumda başvurucunun kimlik ve iletişim bilgileri gizli olarak işlenecek ve kesinleştirilecektir.
Haksızlığa uğrayan işçi ne yapmalı?
Zorbalığa maruz kalanlar, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Anayasa Mahkemesi, CİMER, Alo 170, Kamu Görevlileri Etik Kurulu, Kamu Denetçiliği Kurumu, Türkiye İnsan Hakları Kurumu ile il ve ilçe insan hakları kurullarına başvurabiliyor.
İşçi hakları nelerdir 2024?
Çalışanın hakları nelerdir? Çalışanın iş sağlığı ve güvenliği hakkı ve işyerinde diğer çalışanlarla aynı haklara sahip olma hakkı Eşit muameleye tabi. İzin alma hakkı. Daha fazla makale… •21 Temmuz 2024
İşçi hangi durumlarda tazminat alır?
İşyerinden tazminat alma şartları: İşçinin kendi rızası olmadan işyerinden çıkarılması (mobbing) veya işçi ile işveren arasındaki iş sözleşmesinin haksız yere feshedilmesi En az 1 yıl. İşçinin kendi isteğiyle ve haklı bir sebeple işten ayrılması
Kaç tutanakla işten çıkarılır?
Bir çalışanın işten kaç dakika çıkarılabileceğine dair genel bir kural yoktur. Çalışanın eylemlerine bağlı olarak çalışan bir rapor bile tutmadan işten çıkarılabilir veya bazen 3 dakika içinde işten çıkarılmayabilir.
Maaş kaç gün ödenmezse haklı fesih?
Ücreti ödeme tarihinden itibaren 20 gün içinde mücbir sebepler dışında ödenmeyen çalışan, çalışma yükümlülüğünü yerine getirmekten kaçınabilir. İlgili maddedeki ücret kavramı geniş yorumlanmış olup, diğer sosyal hakları mücbir sebepler dışında 20 gün içinde ödenmeyen çalışan da çalışmaktan kaçınma hakkını kullanabilir.
Patron nereye şikayet edilir?
Müdürlüklere bildirim ve şikayetler Alo 170 Kayıt Dışı İstihdam Hattı’na yapılabilir. Şikayet durumunda öncelikle işyerinde çalışırken başvuruda bulunmanız/şikayette bulunmanız önemlidir.
184 şikayet edince ne olur?
İhbarı alan tütün ekibi derhal belirtilen adrese giderek ihbarı yerinde kontrol eder. Denetleme ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkez ofise gönderilir.
Şikayet ettikten sonra ne olur?
Cumhuriyet savcılığı, şikâyetçinin başvurusu veya beyanı üzerine iddianın suç teşkil ettiği sonucuna varırsa derhal soruşturma başlatır. Soruşturma işlemleriyle deliller toplanır; tanıklar sorgulanır, deliller alınır veya bilirkişi raporları dinlenir, ilgili mercilere yakalama emri çıkarılır ve iddianın doğruluğu araştırılır.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
➤ Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerimiz; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadıkları sorunların yanı sıra sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünlerle ilgili de bilgi alabilir, karşılaştıkları sorunları iletebilirler.
Şikayet ettikten sonra ne olur?
Cumhuriyet savcılığı, şikâyetçinin başvurusu veya beyanı üzerine iddianın suç teşkil ettiği sonucuna varırsa derhal soruşturma başlatır. Soruşturma işlemleriyle deliller toplanır; tanıklar sorgulanır, deliller alınır veya bilirkişi raporları dinlenir, ilgili mercilere yakalama emri çıkarılır ve iddianın doğruluğu araştırılır.
ALO 170 şikayet sonucu ne zaman gelir?
İletişim merkezimize gelen tüm çağrılara uzmanlarımız doğrudan yanıt vermekte ve talepler ilk görüşmede sonuçlandırılmaya çalışılmaktadır. Çağrılara hemen yanıt verilemediği durumlarda kurum ve kuruluşlarımız ile hemen iletişime geçilmekte ve taleplere en geç 72 saat içinde yanıt verilmektedir.
Şikayet eden kişinin kimliği açıklanır mı?
Şikayet taleplerinde kimlik ve iletişim bilgileri gizlenemez.
ALO 170 ihbar hattı işe yarıyor mu?
Çalışma Hayatı İletişim Merkezi “ALO 170”i günün 24 saati, haftanın 7 günü arayabilirsiniz. İletişim merkezimiz, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu tarafından sağlanan tüm hizmetler hakkında bilgi ve çözümler sunar.