Canter modeli ne demek?
1- Gallop Modeli: Bu modelin amacı öğretmenlerin sınıfta katılım sağlamasını ve öğrencilere karşı güçlü olmasını sağlamaktır. Öğrencilerinin sınıfta sorumlu davranışlar edinmesini ister.
Jones modeli nedir?
Jones Modeli öğretmenleri göz teması kurmalı, uygun yüz ifadeleri kullanmalı ve öğrenciye yakın durmalıdır. Grup aktiviteleri, öğrencilerin film izleme veya kişisel ilgi alanlarına göre tasarlanmalı ve bu aktivitelerin sonunda öğrenciler kendilerinden beklenen davranışları çıkarabilmeli ve ifade edebilmelidir.
Skinner modeli nedir?
Davranış değişikliği modelinin öncüsü olan Skinner, davranışın sonuçlarına göre şekillendiği düşüncesinden yola çıkarak, öğrenci davranışının pekiştirme ya da ceza uygulamasıyla istenilen yönde değiştirilebileceğini savunur.
Ginott modeli nedir?
5. Ginott Modeli: Öğrenciler ve öğretmenler arasındaki etkili iletişime dayanır. Öğrencilerini gözlemleyen, onların özelliklerini, ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını bilen ve aralarındaki farklılıkları dikkate alarak hareket eden öğretmenler, sınıfları daha etkili bir şekilde yönetir.
Öğretmen tipleri nelerdir?
ÖĞRETMEN TİPLERİ İŞ ÖĞRETMENİ: Çalışmaya ilgisi yüksek, öğrencilere ilgisi düşüktür. Yapılacak işin organize edilmesi durumunda iyi bir öğretim olduğunu düşünür. … ZORLAYAN ÖĞRETMEN: Hem çalışmaya hem de öğrenciye ilgisi düşüktür.
Sınıfın yönetim modelleri nelerdir?
Sınıf yönetimi modelleri geleneksel, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlık altında ele alınmaktadır.
Kounin modeli nedir?
Kounin modeli Kounin (1977) çalışmasında, sınıfta disiplini sağlamak için kaos teorisinde belirtilen dalga etkisinin önemine dikkat çekmektedir. Kounin’e göre, bir öğretmen bir öğrencinin istenmeyen davranışını düzelttiğinde, bu diğer öğrencilerin davranışlarını da etkiler.
Dunn modeli nedir?
Dunn ve Dunn 1993 Öğrenme stili, her öğrencinin yeni ve zor bilgilere odaklanmasıyla başlayan bilgiyi alma ve işleme stilidir. Dunn ve Dunn 1978 Öğrenme stili, bir kişinin özümseme ve (konu) edinme yeteneğiyle ilgili dört temel uyaran etrafında düzenlenmiş en az on sekiz maddeden oluşan bir bileşendir.
Ussal sonuçlar modeli nedir?
Mantıksal Sonuçlar Modelinin temel odağı, çocuklara davranışlarını zorla kontrol etmek (şiddet kullanmak) yerine seçim yapma fırsatı vermektir. Bu şekilde, öğrencilere kendi davranışlarının sorumluluğunu alma anlayışı kazandırılır.
Thomas Gordon modeli nedir?
Modeli hümanist yaklaşımı açıkça yansıtan Thomas GORDON (1918-2002), sınıflarda ihtiyat ve eğitim disiplininin hakim olması gerektiğini savunur. Okul öncesi sınıflarda, yani ilk okul deneyimlerinin kazanıldığı dönemde, sınıf yönetimi hakim olmalı ve öz disipline dikkat edilmelidir.
Glasser modeli nedir?
Glasser, temel öğretim modelinin bilişsel öğrenme sürecine ek olarak öğrencilerin fizyolojik ihtiyaçlar, sevgi, özgürlük, güç ve eğlence gibi ihtiyaçlarını da karşılaması gerektiğini savundu. Bu model, en iyi eğitimin en iyi sınıflarda en iyi öğretmenler tarafından sağlandığını belirtir.
Sönme kuramı nedir?
4. Sönme: Eğer organizmaya koşullu uyarıcı verilirken koşulsuz uyarıcı verilmezse, organizma artık koşullu uyarıcıya tepki vermez.
Canter modeli nedir?
Canter ve Canter’ın iddialı disiplin adını verdiği bu modelde, öğretmenin net beklentiler, sınırlamalar ve sonuçlar belirleme, öğrencilerin kabul edilebilir şekillerde davranmaları konusunda ısrar etme ve gerektiğinde uygun sonuçlar verme hakkına sahip olduğunu savunmaktadırlar.
Bütünsel model nedir?
Bütünsel model; İstenilen davranışları elde etmek için istenmeyen davranışları ortadan kaldırmak gerekir. Hem gruba hem de bireye yönelik bir yönelim vardır. Bütünsel model uygulanırken sınıf ortamının öğretime etkisi dikkate alınır.
Dreikurs yaklaşımı nedir?
Dreikurs yaklaşımı: Dreikurs, öğretim zamanının verimli kullanımının büyük ölçüde sınıftaki geçerli öğretim ortamının kalitesine bağlı olduğunu savunur. Dreikurs’a göre, günlük öğretim mümkün olduğunca demokratikleştirilmelidir.
Öğretmen etkililiği modeli nedir?
• Öğretmen Etkinliği Modeli (Thomas Gordon) Modelin temel odağı; Öğretmenlerin şiddet içeren yöntemler kullanmasını önlemektir. Bunun yerine, öğretmenler daha esnek olmayı öğrenmelidir. Bu model, sınıftaki sorunları çözmek için sorunun temel nedeninin bulunması gerektiğini belirtir.
Glasser modeli nedir?
Glasser, temel öğretim modelinin bilişsel öğrenme sürecine ek olarak öğrencilerin fizyolojik ihtiyaçlar, sevgi, özgürlük, güç ve eğlence gibi ihtiyaçlarını da karşılaması gerektiğini savundu. Bu model, en iyi eğitimin en iyi sınıflarda en iyi öğretmenler tarafından sağlandığını belirtir.
Thomas Gordon modeli nedir?
Modeli hümanist yaklaşımı açıkça yansıtan Thomas GORDON (1918-2002), sınıflarda ihtiyat ve eğitim disiplininin hakim olması gerektiğini savunur. Okul öncesi sınıflarda, yani ilk okul deneyimlerinin kazanıldığı dönemde, sınıf yönetimi hakim olmalı ve öz disipline dikkat edilmelidir.
Dreikurs modeli nedir?
Üç ders modeli İstenmeyen davranışlar, tanınma, dikkat, güç elde etme çabası, intikam ve yetersizlik gösterme gibi hedeflere ulaşma girişimleri olarak görülmelidir. Öğretmen bunları tanıyabilmeli ve bunlarla başa çıkabilmelidir.